Den som ska bygga ett nytt hus, som en sommarstuga, eller en ny bostad, nytt uthus, bastu eller vad det nu är som man önskar sig på sin tomt, behöver ett bra byggföretag. Vad är det som man ska se efter när man väljer ett byggföretag för sitt bygge. Det första som man bör kontrollera är byggföretagets referenser, som man bör följa upp. Referenser säger en hel del om hur byggföretaget arbetar. Arbetar de tills kunderna är nöjda? Lyssnar de på sina kunder? Rättar de till något som kunderna inte nöjda med? Byggföretagen är lika olika som vi andra. Det finns de som tycker att de vet bättre än sina kunder, och det finns de som är nonchalanta och inte lyssnar, men det finns mycket duktiga och kompetenta byggföretag som verkligen lyssnar och har sina kunder i fokus.
Ett byggföretag som erbjuder byggtjänster, har sitt största värde i sin personal och kan byggföretaget uppskatta sin personal och satsar på dem, kan man som kund, få byggarbetare som gör sitt bästa jobb. Ett sådant byggföretag arbetar då för att kunderna fortfarande ska bli så nöjda de bara kan bli. Har man kunden i centrum, då anser man att det är kunderna och att de blir nöjda som är viktigast. Endast då kan man få en kundkrets som återkommer till byggföretaget. Har man många nöjda kunder, vill man tala om det. Nöjda kunder är den bästa marknadsföringen, och är det byggföretag som är medvetet om det, vill man sprida det till så många som möjligt. Ett byggföretag som har mycket att dölja, kan man rygga tillbaka inför. Varför vill de inte att människor ska känna till vilka de är? Men är det tvärtom, vill man att alla ska känna till om dem. Är man ett byggföretag som har nöjda medarbetare och nöjda kunder, då vill man "skryta" med det.
Ska man komma till att ha ett byggföretag som både byggarbetarna och kunderna blir nöjda, bör man medvetet arbeta med att träna upp sin personal. Satsa både tid och pengar på att byggarbetarna blir så kompetenta det bara går. Tränar man upp sina medarbetare att alltid arbeta med hög kvalitet, kräva noggrannhet och anlita endast byggarbetare som har en vänlig attityd gentemot andra medarbetare och kunder, då når man långt.