Att få människors uppmärksamhet är inte alltid en enkel uppgift. Annonsering i storformat är en effektiv metod som brukar ge goda resultat. Ju större format desto mer imponerande.
Det är viktigt att göra sig synlig. Synlighet är en av de viktigaste verktygen för företag att attrahera kunder. Annars blir det som vildvittrorna sa i Ronja Rövardotter: "syns inte, finns inte". Men hur åstadkommer man då synlighet och var bör man synas?
Det kan variera beroende på vilka typer av varor eller tjänster man erbjuder till sina kunder. Ofta är det en bra strategi att satsa på flera olika format och platser. Det kan innebära att man deltar i mässor, annonserar i tidningar eller köper annonsutrymme i sociala medier.
För att undvika att ens budskap drunknar i den stora mängden information som dagligen bombarderar oss kan det också vara fördelaktigt att satsa på annonsering i storformat. Alltså reklam som är så pass stor att ingen kan undgå att lägga märke till den. Detta kan genomföras i samband med en tillfällig kampanj eller vara permanent.
Lämpliga platser för annonsering i storformat inkluderar köpcentrum, tågstationer och flygplatser. Det är alltså platser med stort antal människor som passerar förbi. Vanligtvis finns det också stora vertikala ytor som kan användas för reklamen. Om du vill veta mer om den här typen av annonsering är det bara att kontakta ett företag som exempelvis XL Outdoor, som erbjuder sådana lösningar och kanske även har ytor för uthyrning.